Den här boken gör dig inte till coach, utan till en bättre chef!

Vem vill inte ha ansvarsfulla medarbetare som hittar lösningar på sina problem och som trivs och mår bra? Det skulle onekligen göra jobbet både enklare och roligare för dig som chef. Att få tid att lyfta blicken, bli mer strategisk och slippa ständiga brandkårsutryckningar.

Det är coaching i ett nötskal: att hjälpa sina medarbetare att hitta egna lösningar och ta ansvar för dem. En mycket framgångsrik metod för att bli effektivare och förbättra klimatet på arbetsplatsen.

Därför är böckerna om coaching många, men hittills har det inte funnits någon bra handbok skriven direkt för chefer, konkret om ledarskap i vardagen. Nu finns den! I boken Chefen som coach av Søren Holm och Lena Sobel, Liber, lär du dig när och hur du ska coacha och när du ska låta bli, med tydliga arbetsrelaterade exempel.

”Älskar starten om att prova direkt”, säger en chef som fått läsa manus. ”Praktisk och mycket lättläst!” Ett kapitel hjälper dig att läsa boken som det passar dig bäst, eftersom vi tar till oss information på olika sätt. Du väljer själv. Boken ger dig inte bara den information du behöver, där finns också konkreta, praktiska övningar och till och med hela träningsprogram. Allt du behöver för att bli en coachande chef.

Något om författarna: Søren Holm upptäckte coaching 1997, utbildad och legitimerad av ICF (International Coach Federation), och en av de första att börja arbeta med metoden i Sverige. Han föreläser ofta både i Sverige och internationellt.

Lena Sobel är civilingenjör och har arbetat som utvecklingsingenjör, förändringsledare och managementkonsult. I eget bolag sedan 2000. Hon är certifierad av ICF och har tidigare skrivit bästsäljaren Mentorn – en praktisk handledning.

Pressrelease till chefer